20 Aralık 2012 Perşembe

SC's Kitchen

Bu görmüş olduğunuz mutfak bu hale nasıl mı geldi?
İşte böyleeeee...
Tadilata başlamadan önce mutfağımızın hali böyleydi. Bakınca aslında ne kadar da temiz duruyor değil mi? bir boya yap, dolapları koy gitsin işte. Ama öyle olmadı tabi.
Öncelikle yerden ısıtma yapılacağı için yerdeki mevcut ahşaplar ve traverten taş söküldü. Yerden ısıtma borularının geçmesi için zemine bir malzeme serildi, borular döşendikten sonra üzerine ince bir tesviye atıldı ve arkasından yine aynı görünümü verecek olan traverten görünümlü seramik döşendi.
Neden traverten değil de seramik derseniz, traverten iç mekanda kullanım için her ne kadar güzel görünse de zamanla kullanılan temizlik malzemeleri nedeniyle aşınıyor veya renk değiştirebiliyor. Aynı zamanda yerden ısıtma yapacağımız için daha ince bir malzeme seçmeliydik. Baktık madem traverten olmuyor, biz de ona benzeyen doğal görünümlü bir seramik seçeriz dedik. Ege Seramik bu anlamda çok fazla ürün yelpazesine sahip.
Yerle ilgili işimiz bittikten sonra doğramalarımız değişti. Beyaz aluminyum olan doğramalar ceviz renginde pvc doğramalarla değiştirildi. Pencerelerimizi Winsa/Pensev yaptırdığımızı ve özellikle çift cam arası jaluzi kullandığımızdan daha önce bahsetmiştim zaten.
Mutfak dolaplarımız gelmeden önce gerekli alçı sıva ve boya işlerimiz tamamlandı. Mutfak için marshallın tiramisu rengini tercih ettik. Gerçi sadece mutfak dolaplarının üstü ve mutfak kapısının yanındaki kolonda bu rengi görebiliyorsunuz ama olsun ;))
Mutfak dolaplarımızı İkea'dan aldık. Bir gün de gelip kurdular. Gerçi sonra 2-3 defa daha unuttukları bazı malzemeler için gidip geldiler. O zaman çok sinirlensek de şimdi yaşadıklarımızı gülerek anımsıyoruz.
Sonuçta herşey bittiğinde artık çok güzel bir mutfağımız olmuştu.
Mobilyalarımız gelmeden 1-2 gün önce evi su basmasıyla ilgili başımıza gelen tahlihsizliği göz önünde bulundurduğumuzda diğer problemler artık komik geliyordu bize.

Country tarzını yansıtan çiçekli böcekli kulplarımızın aynı zamanda bronz rengi olmasına çok dikkat ettik. Özellikle bunun için baya uğraştık hatta. Çünkü Franke'nin bronz rengi bataryasını gördüğümde vurulmuştum. ve kulplarımızın bataryamızla uyumlu olması nedense benim için çok önemliydi.
Farkettiyseniz evimizle ilgili neredeyse her şeyi aşık olup, vurulup, çok araştırıp bulmuş, almış durumdayım. Her şey için ikimizde o kadar çok özen gösterdikki şimdi şöyle dönüp evimize baktığımızda bu evi biz yaptık, bizim zevkimize göre oldu, bunların hepsi bizim beğendiklerimizdi, sıfırdan yapıverdik oldu bitti diyebilmek harika bir şey.
Her gün göreceğim ve hiç sevmediğim bir şeyi kullanmaya insan ne kadar katlanabilirdi acaba. 
Bu nedenle çok şanslıyım ki her anlamda benimle aynı zevklere sahip olan ve bu isteklerimi destekleyen bir eşim var.
Neyse duygu yoğunluğunu bırakıp mutfağımızla ilgili detaylara devam edeyim.
Bizi seramik evye konusunda uyaran İkea personelini dinlemedim ve bu konuda direttim. Evet temizlemesi biraz daha zor, kırılma ve çatlama riski olabilir ama ben her şeye rağmen bu evyeye bayılıyorum.
Hem kullanışlı, hem de estetik. Kaldıki bu evyelere çöp öğütücü takılamıyor olması bile caydıramadı beni, ikea'daki personel mi caydıracak, hıııh ;)))

Gelelim bu mutfağı güzelleştiren ve özelleştiren diğer faktörlere.
Üst dolaplarımızdaki cam raflara ve baharatlık raflarına şerit dantelleri yapıştırmakla başladım işe. 
Sonra tepehome'dan aldığım baharatlık setini ve kelebekli takımlarım için uygun yerler buldum, yerleştirdim.

Evet mutfağımız bu aşamaya gelene kadar zorlu bir süreç geçirdi ama şimdi o da, biz de bu sonucun keyfini sürüyoruz.

6 yorum:

  1. böyle bir post yapmayı bende planlıyordum hatta taslaklarda duruyor hala mutfağımızın eski hali:) bizimkide inanılmaz değişim geçirdi aynı sizinki gibi:) benimkide country tarzı çiçekli kulplar, camlı dolaplar hepsi çok benziyor:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hemen paylaş, hemen hemen hemen.. Çok merak ediyorummmmm ;)

      Sil
  2. Çok güzel olmuş, keyifle nice yemekler yapın ınsallah.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim. Daha önce mutfağa girmemiş olan ben şimdi mutfaktan çıkmak bilmiyorum. Bir etkisi olabilir mi acaba :)

      Sil
  3. açaba şerit dantelleri nerden aldınız.. ucunda dikili bir şey var mı

    YanıtlaSil
  4. merhaba instagram hesabınızdan sizi bulamadım. ikea porselen evyeden hala memnun musunuz hemen iz bırakıyormuş temizlemesi çok zormuş bu konuda bana yardımcı olur musunuz?

    YanıtlaSil

Peki ya senin yorumun?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...