5 Haziran 2012 Salı

Menü Tadımımız

Gelelim Pazar gününee.. Normal şartlarda o kadar yoğun bir cumartesi geçiren birinin pazar günü saatlerce uyuyup dinlenmesi gerekirken, biz Pazar gününe erken başladık.
Sabah yine erkenden uyanıp azcık sabah sporumu yaptıktan sonra Cem beni almaya geldi. Spora yetişemediği gibi, henüz daha uyanmamış olduğu suratından belliydi. Ancak 12de düğünümüz için tadıma gitmemiz gerekiyordu.
Ilıca Otel'e gittiğimizde kapıda bizi Pınar Hanım karşıladı. Hemen wedding rooma geçip yemekler gelene kadar bazı detayların üzerinden geçtik. Öncesinde menümüzü belirlemiştik aslında. O gün de misafirlerimize sunacağımız yemeklerin lezzetine bakmaya gitmiştik. Özellikle nasıl sunulacağı benim için çok önemliydi. Sırf bu tabakların sunumu için bile bir tasarım ekibinin çalıştığını öğrendiğimde çok şaşırdım. Ama gerçekten çok başarılılar. Özellikle tatlılar konusunda.. Zaten tabaklar önümüze geldiğinde daha yemeden bile göz doyuruyorlardı. Tatları için zaten söyleyecek bir söz yok. Hatta şöyleki sıcaklarla ilgili 3 farklı yemek denedik. Hangisinin daha güzel olduğuna karar bile veremedik. Üçü de şahaneydi. Ancak bizim için belirleyici olan faktör herkesin damak tadına hitap edebilmesi ve kesilip yenilmesi kolay olmasıydı. Özellikle ben gittiğim düğünlerde buna dikkat ediyorum. Hatta sırf bu yüzden seçtiğimiz menünün üzerine gelmesi gereken saman patatesi de istemedik. Çünkü özellikle böyle yerlerde onu yemesi tam bir işkence olabiliyor.

Öncesinde başlangıçla başlayalım. Bu tabağı belirlerken ne yalan söyleyim misafirlerin ne seveceğini düşünmedik. Kendi sevdiğimiz şeylerden oluşsun istedik özellikle. Çünkü biz sıcaklar geldiğinde belki yiyemeyeceğiz ancak bu tabağı silip süpürmek için nispeten daha fazla vaktimiz olabilir. Bu nedenle özellikle peynir seçimlerimiz çok önemliydi, neyseki Cem hepsini çok sevdi ;)))
Bu arada özellikle sunumu çooook hoşuma gitti.. Öyle standart başlangıç tabaklarında değildi.
Bu tabak aslında bizim seçmediğimiz ama çok içimizde kalanlardan biri. Ispanak yatağında Topkapı tavuk dolmasıymış adı. Tavuğun içerisinde iç pilav var ve lezzet olarak harika. Aslında menülerde böyle bir seçenek yoktu ancak bize şefin spesiyali olarak sunuldu. Sadece yemesi biraz zor olabilir diye tercih etmedik. Ama ıspanağı bayıla bayıla yemeyen ben bile içindeki sosa bana bana yedim ;))
Ve iste benim favorim.. Kayısı soslu fas usulü baharatlanmış tavuk. üzerinde de bir parça kayısı var. Çoook güzel ama hem tatlı hem tuzlu lezzetlerden hoşlanmayanlar için çok doğru bir seçim olmayabilir. En başta annemin bu tatlardan hoşlanmadığını bildiğim için bunu da maalesef eledik. Ama ben çoooook sevdim..

Ara sıcağımız ve ana sıcağımızla ilgili bilgiler şimdilik sır. Sadece şunu söyleyebilirim, ara sıcağı o kadar çok beğendimkiiiiii düğünden önce odamıza gelecek olan ara sıcaklardan Cem'inkini de ben yiyebilirmişim, ben de ona peynirlerimi vereceğim.. ;)))))))

Düğün mekanımızla ilgili de çok güzel fotoğraflar çektik ancak onları önümüzdeki haftalarda gideceğimiz bir düğünden çektiğim fotoğraflarla birlikte yayınlamak istiyorum. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Peki ya senin yorumun?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...